? oraz szyi. Ze względu na zasięg, coraz częściej specjalność ta określana jest jako chirurgia czaszkowo-szczękowo-twarzowa. Jest podspecjalnością stomatologii oraz chirurgii. Wyłoniła się na przełomie XIX i XX w. z chirurgii ogólnej. Obejmuje chirurgię stomatologiczną, onkologię, traumatologię i chirurgię plastyczną części twarzowej czaszki. W większości krajów Unii Europejskiej do uzyskania tej specjalności wymaga się dyplomu lekarza i lekarza dentysty. W Polsce jest to jedna z trzech specjalności (obok epidemiologii i zdrowia publicznego), w których kształcić się mogą zarówno lekarze jak i lekarze dentyści. Dla lekarzy posiadających oba dyplomy istnieje odrębny, skrócony program specjalizacji.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chirurgia_szcz%C4%99kowo-twarzowa
Internetowa obsługa gabinetu dentystycznego
Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.
Sprawdzony dentysta prywatny
Współcześni pacjenci bardzo często korzystają z prywatnych gabinetów stomatologicznych. Dobrzy dentyści mogą pochwalić się tym, że posiadają sporą liczbę zadowolonych pacjentów, którzy zamieszczają opinie na ich temat w internecie. Poza tym wielu pacjentów lubi obecnie korzystać z małych gabinetów dentystycznych. Chwalą sobie to, że mogą stale chodzić do jednego dentysty i zapisywać się na kolejne wizyty u dobrze znanych sobie pracowników przychodni. Wystarczy zadzwonić do przychodni lub skorzystać z internetowej obsługi żeby móc zapisać się na dogodny dla siebie termin. Jednak zaletą małych gabinetów jest również fakt, że dentysta dobrze znający swoich pacjentów zazwyczaj nie odmawia im przyjęcia w nagłych przypadkach.